Studerende på Gestaltinstituttet
Studiemiljøet er afgørende for din personlige og professionelle udvikling.
I vores undervisning skaber vi et undersøgende rum, hvor forskelligheder og mangfoldighed synliggøres, så din evne til at arbejde i denne terapeutiske proces styrkes.

Som studerende vil du være i et læringsmiljø, der støtter gruppelæring og hvor du kan udvikle dig både individuelt og relationelt.
Studiemiljøet er afgørende for din trivsel, engagement og læring. Studiemiljøet på Gestaltinstituttet stiller krav til os som uddannelsessted og vores ansvar for at inddrage dig som studerende i den fortsatte udvikling af et godt studiemiljø.
Du vil oplever et studie- og læringsmiljø, der understøtter din faglige udvikling, da det organisatoriske, undervisningsmæssige og fysiske miljø fungerer sammen.
Det siger vores studerende
“Der er skabt en terapeutisk ramme, hvor jeg kommer med mit hele menneske og ikke kun er studerende – men lærer at være i terapi og være gestaltterapeut som en livsstil.
Praksis og teori er tæt forenet, hvilket det har været fra dag ét på Gestaltinstituttet – og at der er mulighed for at vælge en speciale-retning.
Jeg lægge primært vægt på at jeg udvikler sig selv som menneske og får en større bevidsthed om egne ressourcer og forsvarsmekanismer, så jeg mere bevidst kan vælge den retning i livet, jeg vil gå.
Og instituttet tilbyder et lille, overskueligt og intimt studiemiljø med mulighed for at komme tæt på dine medstuderende.
Der er tale om kompetente undervisere og tæt faglig og personlig supervision under uddannelsesforløbet”.
– Charlotte, Socialrådgiver
“Vi arbejder fænomenologisk og oplevelsesorienteret. Jeg er også særlig glad for vægtningen af terapi-træningen dvs. rollerne som terapeut, klient og observant, og måden hvorpå gestaltterapien anvender forskellige eksperimenter som metode. Og så er vi et lille hold hvilket betyder, at jeg som studerende er meget i fokus og meget aktiv deltagende. Der er en rigtig god relation mellem os som studerende og undervisere – og der er højt til loftet og plads til et befriende grin!
Den vigtigste overvejelse for mig i valget af uddannelsesinstitution var det menneskesyn, som ligger til grund for gestaltterapien dvs. den eksistentielle tilgang og troen på, at det er relationen mellem klient og terapeut, der er betydningsfuldt og i centrum.
Anden vigtig overvejelse var, at uddannelsen skulle være godkendt af Psykoterapeutforeningen, så jeg efterfølgende kunne søge medlemskab.
Jeg lægge primært vægt på det teoretiske fundamentet gestaltterapien bygger på et uformelt læringsmiljø med fin balance mellem teori og træning og mindre hold. Det er en rigtig fin uddannelse, hvor jeg som person er i konstant udvikling”
– Laila, socialrådgiver