Bliv en bedre facilitator – uddannelse i relationel organisationsudvikling

Ønsker du at forøge dine personlige og professionelle kompetencer i dit arbejde med organisationsudvikling og forandringsprocesser?

Denne uddannelse er en praktisk uddannelse der giver dig kompetencerne og træningen i at facilitere forandringer i organisationer. Gennem det relationelle arbejde påvirker du mennesker og organisationer ved at udvikle, facilitere og implementere interventioner.
Det relationelle og adfærdsmæssige er afgørende for et godt resultat i forandringsprocesser, vi giver dig kompetencerne til at forstå, lede og facilitere forandringer i udfordrende situationer.
Du vil under uddannelsen arbejde med egne cases fra din praktiske virkelighed og dermed udvikle kvaliteten og kreativiteten som reflektiv praktiker i dit eget faglige virke.

 

Du udvikler følgende kompetencer:

En måde at forandre mennesker på, er ved at se dem forskelligt.
Uddannelsen hviler på et gestaltterapeutisk grundlag der er en praktisk, dynamisk og aktionsorienteret tilgang til organisationsudvikling. Vi arbejder fænomenologisk og dialogisk med respekt for forskelligheder. Vi tager udgangspunkt i det, der opstår i situationer og på uddannelsen udvikler du dine færdigheder i observation og opfattelse.

Få indflydelse på mennesker og processer i organisationer.
Som facilitator af udviklingsprocesser kræver det din tilstedeværelse og at du har mod til at bruge dig selv. Uddannelsen giver dig muligheder for at forøge din opmærksomhed og bruge din ’tilstedeværelse’. Ved at bruge dig ‘selv’ mere autentisk som et instrument for forandring vil du opnå større indflydelse i dit arbejde.

Grupper og teams.
Relationer og netværk øger effektiviteten i en organisation. Et velfungerende og samarbejdende team er vigtigt for at skabe resultater. Du får større og bredere forståelse af gruppedynamikker, herunder om de følelser der naturligt opstår i et samarbejde og på forskellige magt-og systemniveauer. Du får viden og træning i at forstå, møde og håndtere følelser, så du kan forbedre relationerne og dermed facilitere samarbejde og processer.

Dialog og de relationelle aspekter.
Dialog er ikke kun en måde at kommunikere på men også en særlig måde at være i relation på, der støtter indsigt, opdagelse og vækst gennem kontakt. Dialog gør det muligt at handle. Du lærer at skabe interventioner, lede processer og opnå ægte engagement gennem dialog
Du forbedrer dine færdigheder i coaching, supervision, facilitering og rådgivning gennem eksperimenter, demonstrationer og teoretiske metoder.

Designe og udvikle interventioner.
Det er gennem interventioner og processer vi når resultater.
Du forbedrer dine færdigheder i at skabe og facilitere handling i organisationen.
Uddannelsen giver dig en række praktiske og innovative begreber, modeller, værktøjer og tilgange, som vil forbedre den måde som du designer og leverer interventioner på. Vi arbejder med energi, modstande, flow og afslutning af processer med fokus på opgaven.

Ledelse og det personlige lederskab.
Samarbejdet mellem ledere og medarbejdere er afgørende for resultatet.
Som leder skal du kunne arbejde med usikkerhed, kompleksitet og pludselig opståede situationer. Den effektive leder bygger sit samarbejde på gode relationer og evnen til at balancere mellem at lede og motivere og balancen mellem at støtte og udfordre. Lederen skal kende egne sårbarheder og blinde pletter. Gennem dit personlige lederskab lærer du at møde og håndtere det, der opstår i organisationen, mere end anvendelse af koncept teknikker og løsninger i organisationen.

Facilitator i praksis.
På uddannelsen er din praksis i fokus. På uddannelsen vil du skal du arbejde med et løbende, arbejdsrelateret case-projekt, der gavner både dig og din organisation. Vi vil støtte dig i udviklingen af ​​din personlige praksis – enten som en leder, projektleder, konsulent, coach, facilitator eller træner.

 

Hvem skal deltage?

Uddannelsen er designet til fagfolk og professionelle der har erfaringer indenfor deres fagområde, og arbejder med teams/grupper, HR, rådgivning, ledelse, projektledelse, forandringsledelse og organisationsudvikling (OD). Du kan være leder, projektleder, coach, udviklingskonsulent eller HR. Uddannelsen er også ideel for terapeuter og rådgivere der ønsker at bevæge sig over i coaching og organisationsarbejdet.

 

Undervisningsmetoder.

Undervisningsmetoderene er forskellige og omfatter teoretiske oplæg, demonstrationer, feltarbejde, opgaver, træning i mindre grupper og gradvis kompetenceopbygning gennem erfaringer.
At give og modtage feedback som en styrkelse, er en vigtig del af den praktiske og eksperimenterende form på denne uddannelse.
Underviserne vi have fokus på dig i din organisation og løbende supervisere dig under uddannelsen.

One way to change people is to see them differently

- Barry Stevens

Moduler

Uddannelsen består af 7 2-dages moduler, er eksternat og afholdes i lørdag – søndag.

Pris 2019

Pris: kr. 54.000,- pr. år.

Early Bird registrering inden d. 1.5.2019 50.000,- kr
Der er mulighed for betalingsordninger, kontakt Anette Krogh anette@gestaltinstituttet.dk.

København

Studiestart København 31. august 2019
Ahornsgade 18, 2200 København N

Modul 1: 31 august.-1. september
Modul 2: 28.-29. september
Modul 3: 2.-3. november
Modul 4: 30 november.-1. december
Modul 5: 11.-12. januar 2020
Modul 6: 8.-9. februar 2020
Modul 7: 14.-15. marts 2020

Randers

Studiestart Randers 14. september 2019
Stemannsgade 1, 8900 Randers

Modul 1: 14. -15. september
Modul 2: 12. -13. oktober
Modul 3: 9.-10. november
Modul 4: 7.- 8. december
Modul 5: 4.-5. januar 2020
Modul 6: 1.-2. februar 2020
Modul 7: 7.-8. marts 2020

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen og til analyseformål. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse, samt til analyseformål. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk